کد مطلب:276930 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:123

کشته شدن نفس زکیه در نجف
از جمله ی علائمی كه در خطبه ی مورد بحث ذكر شده است كشته شدن «نفس زكیه» یعنی: انسانی پاكدل، با هفتاد نفر از مردان پاك و صالح در پشت كوفه یعنی: در نجف اشرف است، چه آنكه در بیشتر اخبار پشت كوفه به نجف اشرف تعبیر شده است.

و این نفس زكیه، گرچه معلوم نیست كه چه كسی است ولی از ظاهر خبری كه درباره ی او نقل شده معلوم می شود كه او سیدی بزرگوار و از اهل علم و فضل و از افراد مشهور و معروف است و به همین لحاظ هم مخصوصا امیرالمؤمنین علیه السلام به كشته شدن او اشاره فرمود و قتل وی را از جمله ی علائم قلمداد نموده است.



[ صفحه 270]



و شاید هفتاد نفری كه با وی به شهادت می رسند همگی از اهل علم و اشخاص دانشور و مردان مؤمن و متدین و خداجوی باشند. و این نفس زكیه چنانچه قبلا هم در بخش اول تحت عنوان علائم حتمیه «نفس زكیه» تذكر داده ایم غیر از نفس زكیه ای است كه نامش (محمد بن الحسن) است و پیش از ظهور ولی عصر- عجل الله تعالی فرجه- با فاصله ی پانزده روز در بین ركن و مقام به شهادت می رسد.

زیرا نفس زكیه ای كه در مكه به شهادت می رسد، شهادت وی از علائم نزدیك به ظهور است و شهادت نفس زكیه ای كه در نجف اشرف واقع می شود مدتی پیش از زمان ظهور حضرت است، و از برخی از اخبار چنین استفاده می شود كه قتل نفس زكیه ای كه در نجف اشرف انجام می شود و هفتاد نفر از مردان پاك نیز همراه او كشته می شوند بوسیله ی (سفیانی اول) صورت می پذیرد.

و البته امكان هم دارد كه بوسیله ی سفیانی دوم انجام شود و او یكی از افراد سرشناس را دستگیر كند و او را با هفتاد نفر از اهل علم، همگی یكجا به قتل برساند، ولی به حسب ظاهر آنچه از بیشتر اخبار فهمیده می شود شهادت نفس زكیه با هفتاد نفر از صلحاء در نجف اشرف از كارهای زشت و ناستوده ی سفیانی اول است.